• Gratis verzending vanaf €75,-
  • Vandaag besteld, vandaag verzonden.
Home » Klantenservice

Op deze pagina proberen wij alle informatie te geven waar jij vragen over hebt. Mocht je antwoord er niet tussen staan, dan kun je ons natuurlijk altijd een bericht sturen.

Bestellen:

Welke betaalmogelijkheden bieden jullie aan?
Bestellen bij ons doe je veilig en vertrouwd met Ideal, Klarna Achteraf Betalen, Paypal, Mastercard en Apple Pay. Belgische klanten kunnen betalen met Bancontact, Paypal en Mastercard. Duitse klanten kunnen betalen met Giropay, Paypal en Mastercard.
Wij werken samen met Mollie, een Payment Service Provider die alle transacties vertrouwd en veilig afhandeld. De naam Mollie ziet u dan ook verschijnen bij het betaalproces.

Ik zie iets leuks, maar het staat op 'Uitverkocht'. Komt dat artikel nog terug in jullie webshop?
Dat ligt eraan. Veel van onze items zijn uniek en kunnen daarom niet meer terug in voorraad komen. Maar soortgelijke items kunnen wel weer in onze shop terug komen. Dus een unieke houten pot die is uitverkocht is, kan dan ook niet meer terugkomen. Maar andere houten potten die onder dezelfde noemer vallen wel, maar ook die zijn per stuk uniek.
Andere items die meer gangbaar zijn kunnen nog wel eens terugkomen, blijf dus op de hoogte en kom regelmatig langs. Je kunt natuurlijk altijd contact met ons opnemen om te vragen naar een item.

Moet ik een account hebben om iets bij jullie te kopen?
Nee, dat is niet verplicht. Wel handig, want als je weer eens bij ons terugkomt dan staan al je gegevens al ingevuld en gaat het bestellen nog sneller. 
Houd wel altijd je gegevens up to date, want anders gaat het fout bij het verzenden.

Is het ook mogelijk om mijn bestelling als kado te verpakken?
Ja, dat is mogelijk. Ook is het mogelijk om het direct te versturen naar iemand anders en eventueel om er een kaartje bij te doen. Vermeld het eventuele adres en berichtje in het opmerkingen-veld bij de laatste stap van de bestelling. 

I do not live in the Netherlands. Can I still order?
Yes, just visit our international webshop on Blinkel.eu

Verzenden en Retourneren:

Wat zijn de verzendkosten?
Wij vragen €3,95 voor elke zending ongeacht de hoeveelheid en gewicht.

Wanneer kan ik mijn pakket verwachten?
Over het algemeen is het 'Vandaag besteld, vandaag verzonden', maar als wij het heel druk hebben kan dat soms een dagje later zijn.
Wij verzenden met PostNL en zijn dus afhankelijk van hen. Maar de ervaring is dat een pakket meestal de volgende werkdag bezorgd wordt. Je ontvangt van ons natuurlijk een trackingcode waarmee jij je pakket kunt volgen. Ben je niet thuis? Dan kan het bij je buren of het dichtstbijzijnde PostNL-punt ophalen.

Op de trackingpagina lees ik dat mijn pakket bezorgd is, maar ik heb niets ontvangen.
Het gebeurd wel eens dat de bezorger iets te snel was met het afmelden terwijl er niemand thuis was. In zo'n geval komt hij meestal diezelfde dag nog een keertje langs om het pakket te bezorgen. Of hij heeft een kaartje achtergelaten waar je pakket opgehaald kan worden.
Neem contact met ons op als je het pakket nog steeds niet hebt ontvangen, dan gaan wij er achteraan.

Mijn bestelling is beschadigd.
Het kan gebeuren dat er tijdens het transport niet goed gaat. Als je pakket bezorgd wordt en je ziet al aan de verpakking dat het beschadigd is kun je het pakket het beste weigeren aan de deur. Het komt dan terug bij ons en wij handelen het verder af.
Als je item zelf beschadigd is, neem dan even contact met ons op en gaan we het samen oplossen. We hebben hiervoor wel foto's nodig van het beschadigde item.

Ik wil mijn bestelling annuleren, kan dat?
Natuurlijk kun je een bestelling annuleren. Maar dat kan maar heel kort aangezien wij je bestelling dezelfde dag versturen. Je zult dan moeten wachten tot je het pakket hebt ontvangen om deze vervolgens te retourneren. Zodra het pakket in goed orde is ontvangen, ontvang jij je aankoopbedrag terug.

Is retourneren gratis?
Nee, helaas niet. Wij zouden dat best willen aanbieden als het ook echt gratis kon. Maar dat bestaat niet en wij willen onze kosten zo laag mogelijk houden. Veel grote bedrijven bieden dit wel aan, maar dan creëren ze ook een bepaalde cultuur dat klanten te makkelijk kopen of meer, omdat ze het toch gratis terug kunnen sturen. Wij willen zo duurzaam mogelijk werken en dit past niet binnen onze visie. 

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Je kunt je bestelling altijd zonder reden op te geven terugsturen. Zolang het item binnen 14 dagen na ontvangst teruggestuurd wordt is dat geen probleem. Uiteraard moet het item ongebruikt zijn en in dezelfde staat teruggestuurd worden. Items die op verzoek van de klant zijn ingekocht of gemaakt zijn komen hier niet voor in aanmerking.
Stuur je pakket naar het onderstaande adres:
Blinkel
Van Harenstraat 12
3842GG, Harderwijk
Stuur ons even de trackingcode zodra je het hebt verstuurd. Je ontvangt je aankoopbedrag na ontvangst terug.

 

Productinformatie:


Het item dat ik ontvangen heb heeft een andere kleur dan op de foto's van jullie webshop, hoe kan dat?
Alhoewel wij grote zorg en tijd steken in het fotograferen en plaatsen van foto's kan het gebeuren dat de kleuren iets afwijken als je het zelf in handen hebt.
Dit kan gebeuren omdat er zoveel verschillende apparaten zijn waar mensen op internet zitten. Zet 4 laptops of beeldschermen naast elkaar en je zult zien dat elk een andere kleurweergave heeft. Dit kan door de kleurinstelling gebeuren, maar ook omdat het apparaat het nu eenmaal zo weergeeft.
Hier kunnen wij helaas niets aan doen. Als je toch niet tevreden bent dan kun je het item altijd weer terugsturen.

Zijn alle producten Fairtrade, duurzaam, gebruikt of 100% natuurlijk?
Zoals je misschien al gelezen hebt op de home-pagina is onze visie om zo veel mogelijk eerlijke producten te verkopen en 'groen' te werken.
Producten zoals zepen en kaarsen zijn 100% natuurlijk en sommige items zoals sieraden hebben de fairtrade stempel. Andere producten worden ingekocht bij kleine bedrijven die hun medewerkers een eerlijk loon geven of van inkopers die gebruikte items voor een goede prijs hebben gekocht bij de vorige eigenaren.
Wij zijn daarin wel afhankelijk van de informatie die wij hebben verkregen en/of hebben opgezocht of deze bedrijven wel zo eerlijk zijn. 
Maar we verkopen ook items die splinternieuw zijn, maar die moeten dan weer wel zoveel mogelijk binnen ons aanbod passen. Vazen of keukenartikelen die van aardewerk gemaakt zijn of items gemaakt van natuurlijke materialen.

Volgens mij klopt de informatie niet die bij een item staan.
Ook wij zijn mensen en maken wel eens een foutje. Laat ons even weten over welk item het gaat en wat er niet klopt. Indien nodig passen wij de beschrijving aan.

Hebben jullie echtheidscertificaten van bijvoorbeeld oude items?
Nee, deze hebben wij niet. De reden is eenvoudig: Kosten. Omdat dit soort zaken (in)direct van hun oorspronkelijke eigenaren gekocht worden en wij dit tegen een leuke prijs weer aan onze klanten willen aanbieden laten wij deze artikelen niet keuren of controleren om een certificaat toe te wijzen.
Dit zijn aanzienlijke kosten waardoor dit soort items veel te duur door worden. Gelukkig is aan de producten goed te zien of iets nieuw of oud is en weten wij ook wat over oude items, dus geen zorgen.